Jump to content
account_circle Sign In

Sign In



Or sign in with one of these services

person_add Sign Up
The search index is currently processing. Activity stream results may not be complete.

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Earlier
  2. Yamaha a lansat R7 cu look și “R” de la R1, dar cu 73 de cai, de la MT-07. Și sunt două categorii de public: motocicliștii care au crescut cu R1 și R6, Fireblade și Ninja, care sperau la un adevărat urmaș pentru R6 – o motocicletă sport de clasă medie, cu peste 100 de cai putere, așa cum se făceau “odată”. Și mai sunt motocicliștii începători sau de nivel intermediar, care caută o motocicletă sportivă, ușoră, manevrabilă și plăcut de condus în oraș, pe stradă sau în weekend, la un track-day ocazional. Iar pentru aceștia din urmă intră în scenă Yamaha R7. Ce este? Yamaha R7 e o motocicletă sport de clasă medie, derivată din MT-07 – probabil cea mai de succes platformă construită de Yamaha până acum. Are motorul CP2 cu mult cuplu jos și în turații de mijloc, care a debutat pe MT-07, dar face o treaba extraordinară și pe Tenere 700. Pentru R7, are noi setări ECU, admisie de aer optimizată, și evacuare îmbunătățită. Astfel, răspunsul accelerației e mai bun. Cutia a fost modificată, astfel încât accelerația să fie mai puternică. Ambreiajul este de tip slip & assist. Are același cadru, dar cu anumite ranforsări în puncte-cheie, pentru o rigiditate mai mare. Are 188 de kg cu rezervorul plin. Are suspensii superioare – furcă întoarsă KYB ajutabilă, amortizor spate montat diferit și frâne îmbunătățite – etriere monobloc cu patru pistonașe și cilindru principal Brembo. Yamaha R7 are bord nou, care contine indicator de treapta MT-07 era deja o motocicletă foarte manevrabilă, iar roțile ușoare contribuie și mai mult la acest aspect. Optional, poti adăgua quickshifter. La fel ca MT-07, Tracer 700 sau Tenere 700, nu are traction-control. Totuși, la cei 73 de cai și la raspunsul accelerației – destul de previzibil – motocicleta va funcționa foarte bine și fără. Ce nu este Yamaha R7 sau cum ar trebui s-o înțelegem Context – Acum 20 de ani, existau clasele supersport și superbike: 600 și 1.000 cmc. Companiile moto omologau motoare pentru aceste clase, din care dezvoltau versiuni de stradă, iar de aici erau derivate și motocicletele naked. În cazul nostru, Yamaha R6 și R1, din care ieșeau FZ-6 și FZ1, cu tot cu variantele Fazer (sport-touring). Am crescut cu astfel de motociclete – cu R6 și Ninja, cu Fireblade și R1, motoare cu patru cilindri în linie, în mare parte prin prisma importurilor second – piața moto din România de-abia acum începe să se dezvolte. Dar lucrurile s-au schimbat de ceva vreme, cel puțin pentru clasa medie. Clasa medie supersport nu mai e profitabilă de ceva vreme, iar companiile moto au renunțat să mai investească în motoare noi. Toate eforturile din racing în ultimii ani s-au concentrat la clasa mare, în timp ce în zona 600 avem aceleași motoare vechi, multe dintre ele dispărând complet de pe stradă și rămânând doar pe circuit, de dragul competiției. Culmea, Triumph a dezvoltat recent motorul 765 pentru clasa Moto2, motor pe care-l regăsim pe Street Triple RS (naked), dar pe piață nu avem un Daytona (sport). Se pare că “win on Sunday, sell on Monday”, legătura directă dintre performanțele directe în racing și vânzări a dispărut demult. În fine, ne întoarcem la profit: motoarele cu patru cilindri în linie sunt mai scump de produs decât bicilindrele și, prin natura lor, nu pot constitui o platformă comună în gamă pentru mai mult de trei modele (sport, sport-touring, naked). Pe de altă parte, cu un biclindru, pe lângă faptul că e mai ieftin de construit, poți echipa un naked, o sportivă (vezi și Aprilia RS660), un adventure, un touring, un cruiser (mă mir cum de Yamaha n-a făcut până acum un cruiser în genul Rebel 500 sau Vulcan S). Astfel, construiești un motor și un cadru și obții o gamă întreagă. Cam asta este viitorul. Așadar, vom avea: 1. gama racing, cu tehnologie de top și modele în care inginerii vor pune tot ce e mai bun, adevărate nave-amiral: Panigale V4R, S1000RR, R1M, RSV4, s.a.m.d. De aici vor fi derivate supernakeduri și sport-touringuri. 2. o gamă de mijloc cu motoare ușor adaptabile, mai ieftin de produs, de obicei cu doi cilindri, cu mai multe derivate, inclusiv pentru cei care și-ar dori o motocicletă sport, dar fără bătăile de cap pe care ți le-aduce o sportivă pur-sânge: supra-încălzire în trafic, poziție foarte incomodă, un preț foarte ridicat. În această categorie intră Yamaha R7. Așadar, Yamaha R7 nu este noul R6. Nu e o motocicletă cu peste 100 de cai, turații multe și poziție radicală. Dar asta nu e deloc greșit. Ba dimpotrivă, aș spune. Un R7, cu 188 de kg la plin, cu cuplu în mijloc, și foarte manevrabil, este, cu siguranță, mult mai plăcut de pilotat decât acel R6 pe care-l vedem noi în exemplare second-hand pe străzile din România. Am făcut la un moment dat un test comparativ între MT-07, MT-09 și FZ-06, pe circuitul de la Adâncata, ca să vedem evoluția motocicletelor naked. Rezultatul: MT-07 se conduce infinit mai bine decât vechiul FZ-06, e mai rapid și mai performant, chiar dacă FZ-06 are cai mai mulți. Aș adăuga că MT-07 se conduce mai bine și decât un FZ-08 sau decât orice alt FZ de clasă medie. Probabil că așa ar sta lucrurile și acum – poate punem mâna pe un R6 să vedem. Desigur, pentru moralul general, R7 putea să aibă măcar 85-90 cp, adică mai mult decât MT-07 și Tenere 700, asta ca să dea bine pe hârtie. Chiar și așa, probabil că n-ar fi mulțumim un motociclist din școala veche, îndrăgostit de motoarele cu patru cilindri în linie. Prețul pentru România n-a fost încă anunțat, dar în America R7 costă 9.000 de dolari. Probabil că la noi va fi în jur de 9.000 de euro, cam cât Honda CBR650R – o motocicletă de mare succes pe piața din România. O să fie o bătălie interesantă. Ceva mai sus ar mai fi și Aprilia RS660, care în România are un preț foarte bun – 10.660 de euro și care vine cu un super-pachet: 100 cp, IMU + traction control + wheelie control + moduri de mers + cruise control + foarte frumoasă. Singurul “R” așa cum îl știam de la Yamaha va rămâne R1. R7, alături de R3 și R125, face parte din noua lume a motocicletelor sport. 510 0 0 Cristian Predoi Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure Articole asemanatoare 14/10/2020 Aprilia RS660. Frumoasă, ușoară, sportivă și cu preț bun Citeşte tot articolul 08/10/2020 Roadbook Adventure Challenge – Cum a fost. De ce mi-a plăcut Citeşte tot articolul 23/08/2020 Triumph Tiger 900 Rally Pro și Street Triple RS, disponibile la test-ride Citeşte tot articolul 1 Comment t spune: 19/05/2021 la 12:14 bun articol, intr-adevar unii am ramas pe carenatele mici de pe vremuri ,oldies but goldies 😉 Răspunde Lasă un răspuns Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu * Comentariu Nume * Email * Site web Salvează-mi numele, emailul și site-ul web în acest navigator pentru data viitoare când o să comentez. Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
  3. Spaniolul Marc Marquez (Honda), accidentat şi absent din circuitele MotoGP timp de nouă luni, a revenit vineri remarcabil, cu un loc 3 la prima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Portugaliei de la Portimao (Portugalia), scrie AFP. Fără a fi deranjat de starea pistei, care avea numeroase porţiuni umede, Marquez, de şase ori campion mondial la categoria-regină a motociclismului viteză, a avut un timp de 1 min 42 sec 378/1000 ceea ce îl plasează cu 251/1000 în spatele liderului, compatriotul său Maverick Vinales (Yamaha). Al doilea timp a fost scos tot de un spaniol, Alex Rins (Suzuki). Marc Marquez, revenit după nouă luni ''Sunt bucuros că pot reveni, nu mi-am propus niciun obiectiv, vreau doar să pilotez din nou'', a spus Marquez. Marquez a primit săptămâna trecută acordul medical pentru a reveni în competiţie, după ce şi-a fracturat humerusul la primul Grand Prix din 2020 de la Jerez, în Spania, pe 19 iulie, suferind apoi câteva intervenţii chirurgicale. "Ultimele nouă luni au fost dificile, cu momente de incertitudine, cu suişuri şi coborâşuri. Dar eu sunt acum în măsură să-mi îndeplinesc din nou pasiunea!", spunea pilotul spaniol. Marquez a fost campion mondial în 2013, 2014 şi din 2016 până în 2019. Presat să revină după o primă operaţie, pilotul spaniol şi-a agravat starea, fiind nevoit în decembrie să urmeze un tratament pentru "pseudoartrită infectată la humerusul drept". În urma acestei noi intervenţii, Marquez (28 ani) a ratat primele două curse din sezonul 2021. În absenţa sa, compatriotul său Joan Mir şi-a adjudecat titlul în 2020. Vineri după-amiază va avea loc cea de-a doua sesiune de antrenamente libere la Portimao. Cursele din cadrul Marelui Premiu al Portugaliei pot fi urmărite vineri, sâmbătă și duminică, în direct pe Digi Sport 4. sursa : digisport.ro
  4. Fabio Quartararo a gestionat pneurile magistral și a atacat pe finalul cursei pentru a obține prima sa victorie pentru echipa de uzină Yamaha, în fața a două Pramac Ducati pilotate excelent de Johann Zarco și de fenomenalul debutant Jorge Martin. Cursa clasei regină din Marele Premiu al orașului Doha a fost mai mult decât spectaculoasă: a avut cel mai strâns top 10 din istoria de 73 de ani a Motomondialului, la 5,382 secunde (recordul anterior era Brno 2018, cu 8,326 secunde). Mai mult, și top 15 a fost cel mai strâns din istorie, la sub 9 secunde între Fabio Quartararo pe locul 1 și Miguel Oliveira, pe locul 15. Și așa cum arată și cifrele, spectacolul n-a lipsit deloc, ci dimpotrivă. Jorge Martin a luat un start excelent din pole-position și s-a instalat la conducere, cu coechipierul său, Johann Zarco, pe urmele lui. În spatele lor s-au luptat în pluton, foarte aproape, diverși piloți. Inițial, Alex Rins, pe locul 4, ataca puternic și încerca să treacă de Zarco pentru a ajunge la Martin. Dar, chiar și când Rins reușea depășirea pe zona virajată a circuitului (mai ales pe sectoarele 2 și 3), Zarco trecea pe lângă el ca trenul prin gară pe linia dreaptă, recăpătându-și poziția fără efort. Apoi a fost rândul lui Pecco Bagnaia să atace. La un moment dat, erau patru motociclete Ducati în top 5, când Bagnaia și Miller păreau să fie pe val, după jumătatea cursei. În tot haosul general, Joan Mir și Jack Miller s-au duelat „la sânge”, atingându-se de cel puțin două ori, Maverick Vinales a ratat startul, dar a revenit puternic pe final de cursă, iar Fabio Quartararo a rulat în plutonul fruntaș (care era compact ca într-o cursă de Moto3), conservându-și excelent pneurile și atacând pe final. Francezul de la Yamaha i-a depășit în același tur, foarte hotărât, pe Zarco și pe Martin, apoi s-a distanțat suficient de cei doi ducatiști pentru a nu mai putea fi prins pe linia dreaptă. Ultimele tururi au fost o formalitate pentru Fabio, care avea o secundă avantaj și mergea impecabil. Tot pe final, Zarco nu a suportat să fie eclipsat de mult mai puțin experimentatul său coechipier și l-a depășit în forță pe Martin, reușind să rămână în față până la final. Chiar și așa, cursa a fost una excelentă pentru Martin, care a luat un pole-position și un podium în doar a doua sa cursă în clasa regină, confirmând faptul că este un pilot de geniu. Fostul campion mondial la Moto3 a rulat relativ lent în fruntea cursei, conservându-și neașteptat de bine pneul. Practic, Martin folosea tactica Dovizioso: ritm fals în frunte pentru conservare, apoi forțarea ritmului pe final. I-a ieșit excelent. În ultimele trei tururi a tras tare, nu atât pentru a-l prinde pe Quartararo, cât pentru a se apăra de Zarco, căci știa că urmează un atac al francezului. Vinales avea acces la podium, poate chiar la lupta pentru victorie, conform ritmului său pe final de cursă, dar a făcut câteva greșeli care l-au costat, fiind astfel nevoit să se mulțumească cu locul 5. Astfel, Vinales e la egalitate de puncte cu coechipierul său de la Yamaha, ambii având câte o victorie și un loc 5 în palmaresul de anul acesta. În fruntea clasamentului general se află însă (pentru prima dată în istorie) Johann Zarco, foarte consecvent, cu două locuri doi. Dacă piloții de uzină Yamaha au avut o cursă foarte bună, nu același lucru se poate spune despre piloții Petronas Yamaha, cu Morbidelli terminând al 12-lea și Rossi având parte de o cursă dezastruoasă, terminată pe locul 16, după ce a rulat o mare parte a cursei pe ultimele locuri, la un ritm cu peste o secundă pe tur mai lent decât liderul din prima parte a cursei, Jorge Martin. Până acum, sezonul 2021 livrează din plin ce a promis: spectacol pe pâine! Mai jos, rezultatele cursei: DOHA MOTOGP, QATAR – REZULTATE POZ. PILOT NAT ECHIPATIMP/DIF. 1Fabio QuartararoFRAMonster Yamaha (YZR-M1)42m 23.997s 2Johann ZarcoFRAPramac Ducati (GP21)+1.457s 3Jorge MartinSPAPramac Ducati (GP21)*+1.500s 4Alex RinsSPASuzuki Ecstar (GSX-RR)+2.088s 5Maverick ViñalesSPAMonster Yamaha (YZR-M1)+2.110s 6Francesco BagnaiaITADucati Team (GP21)+2.642s 7Joan MirSPASuzuki Ecstar (GSX-RR)+4.868s 8Brad BinderRSARed Bull KTM (RC16)+4.979s 9Jack MillerAUSDucati Team (GP21)+5.365s 10Aleix EspargaroSPAAprilia Gresini (RS-GP)+5.382s 11Enea BastianiniITAAvintia Ducati (GP19)*+5.550s 12Franco MorbidelliITAPetronas Yamaha (YZR-M1)+5.787s 13Pol EspargaroSPARepsol Honda (RC213V)+6.063s 14Stefan BradlGERRepsol Honda (RC213V)+6.453s 15Miguel OliveiraPORRed Bull KTM (RC16)+8.928s 16Valentino RossiITAPetronas Yamaha (YZR-M1)+14.246s 17Takaaki NakagamiJPNLCR Honda (RC213V)+16.241s 18Luca MariniITASky VR46 Avintia Ducati (GP19)*+16.472s 19Danilo PetrucciITAKTM Tech3 (RC16)+16.779s 20Lorenzo SavadoriITAAprilia Gresini (RS-GP)*+38.775s Alex MarquezSPALCR Honda (RC213V)DNF Iker LecuonaSPAKTM Tech3 (RC16)DNF sursa : https://motobikes.ro/
  5. MrMagnificul

  6. Skibu

    Pro!
  7. BIT BOY

    Pro!
  8. Lazer#24

    >> Model cerere admin: Lazer#24 >> Prenume: george >> Nickname: Lazer#24 >> SteamID (vezi "Informatii"): STEAM_0:1:529711725 >> Varsta: 19 >> Poti activa si pe TeamSpeak?: da >> De ce doresti admin?: doresc de a ajuta serverul de omeni fara minte >> Care este cuvăntul cheie?: Edit by MrMagnificul [Corect} >> Ore jucate (vezi "Informatii"): https://www.gametracker.com/player/Lazer%EF%BC%8324/5.183.170.202:27015/
  9. MrMagnificul

    Sever ONLINE.
  1. Load more activity
Powered by Invision Community




×
×
  • Create New...